Лаж није уметност

П оводом почетка приказивања у Србији филма „Матилда“, у коме се грубо клевеће лик и дело Светог Цара Николаја II и Царице Александре Романов, Отаџбински покрет Образ је извео акцију „Лаж није уметност“.

На београдској премијери „Матилде“ у Сава центру, активисти Образа су делили гледаоцима летке са изјавама руског патријарха Кирила и епископа Тихона (Шевкунова), у којима се указује на неистине и извртање историјских чињеница у филму.

Акција је наишла на добар пријем публике, будући да већина гледалаца није била упозната са тиме на који начин су Цар Николај II и царска породица оклеветани у овом крајње спорном остварењу.

Ова акција је од посебног моралног значаја за нас Србе, с обзиром на чињеницу да је Свети Цар Николај спасилац Србије у Првом светском рату: да није било његове одлуке о уласку Русије у Велики рат ради одбране братске Србије, наша Отаџбина би била потпуно уништена, а српски народ збрисан са лица земље. Зато је наша свенародна обавеза да увек чувамо светлу и неокаљану успомену на свог добротвора и спасиоца.

Прилог 1: речи Патријарха Кирила

Уметник има право на уметничку машту. Али, уметничка машта и лаж су различите ствари. Уметничка машта је драматуршко средство које, као такво, појачава занимање гледаоца за историјске чињенице. Лаж није драматуршко средство. Лаж грубо изврће историјску стварност и намерно доводи људе у заблуду. Управо је лаж била у основи пропаганде која је наш народ увукла у револуционарни хаос, а потом у бездан страдања.

Патријарх московски и све Русије КИРИЛ

Прилог 2: речи епископа Тихона

Историјске чињенице су грубо искривљене. Да, Престолонаследник јесте био заљубљен у балерину Матилду Ксешинску. То је било након што га је принцеза Алиса (потоња Царица Александра) одбила када је просио њену руку и срце; она тада није хтела да прими Православље. До краја 1893. г. Николај и Ксешинска су се дружили, иако је она знала да не може постати његова супруга. Ова веза није била тајна ни за кога.

Међутим, када је Алиса коначно пристала (да се уда за Николаја), Николај и Ксешинска су се растали и више се нису сусретали.

У најмању руку је ружно што се оваква фантазија од филма појављује на стогодишњицу револуције. У филму Александар III изјављује: „Ја сам једини од Романових који није живео са балеринама“; Александра Фјодоровна (Царица) са ножем иде да пролије Матилдину крв; интимне сцене у којима Николај јури између Матилде и Александре Фјодоровне…
Управо то, а не чињеница да је некада постојала веза између Престолонаследника и Ксешинске, јесте ствар коју историчари и православци доживљавају као потпуну клевету. Ми имамо право да кажемо каква је та прича била у стварности и каква су њена лажна и вулгарна тумачења.

Епископ ТИХОН (Шевкунов)

2 Comments

  1. LA[K]I каже:

    Bravo za Obraz! Osvetlali ste obraz srbskog naroda! Ne smemo dozvoliti da ovakve istorijske lazi prolaze kod ljudi koji nisu upoznati sa onim sto se desavalo na ruskom dvoru (a vecina nasih ljudi nije). Svaka cast za ovu akciju! Takodje zeleo bih da vam skrenem paznju na jos jednu laz o Rusima, ovog puta u reziji Srba. U seriji „Senke nad Balkanom“ ruska carska vojska ciji se deo posle komunisticke revolucije u Rusiji naselio u Srbiji u toj seriji je predstavljena kao grupa kriminalaca i dilera kojoj niko nista ne moze! Jos jednom veliko hvala za ovu akciju! Za Srbiju sa Obrazom!

  2. Врангел каже:

    Иван Карл, селектор фестивала који је отворила срамна „Матилда“ је председник одбора за културу и члан градског одбора СДПС, странке Расима Љајића. Дакле, јасно је одакле ветар дува.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.